Els comerciants de la Plaça Major de Palma presenten la seva proposta de reconversió de les galeries comercials
L’Associació de Comerciants de Plaça Major de Palma ha presentat, aquest dimecres, la seva proposta de reconversió de les galeries que hi ha a la plaça. Els comerciants critiquen el fet que “dia 12 de setembre s’hagi complit un any del tancament de les galeries i, des d’aleshores, l’Ajuntament de Palma no hagi fet absolutament res”.
“Ara ve el senyor Jarabo (regidor de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Palma) a dir que ha de presentar un concurs d’idees. Idees no sabem de què perquè ja en té moltes damunt la taula i ell ens les va explicar”, ha dit el president de Pimeco, Toni Fuster, que ha recordat que la patronal “ja va fer pública la seva proposta de projecte, consensuada amb Afedeco, el novembre passat, i l’Ajuntament no n’ha fet cas”.
La proposta dels comerciants combina comerç, gastronomia, artesania i serveis. “Apostaríem per fer unes galeries atractives tant per a residents com per a turistes, a on faci ganes passejar i amb accessos ben senyalats i adaptats a les persones amb mobilitat reduïda”, ha dit el president de l’Associació de Comerciants de Plaça Major, Andreu Isern, que ha estat l’encarregat de presentar la proposta de projecte.
Isern ha explicat que la seva proposta solucionaria “la problemàtica de la falta de connexió entre la part de baix i de dalt de la plaça”. Així, un dels punts forts de la proposta dels comerciants és la connexió de la Rambla amb la Plaça Major mitjançant un ascensor exterior. També es planteja ubicar un ascensor amb forma de cúpula al centre de la plaça que connectaria aquesta amb el pàrquing i les galeries, i els hi donaria visibilitat.
A la proposta dels comerciants, es destinen 3.305 m2 a espais comercials, 439 m2 a restauració i 362 m2 a serveis; com una oficina turística, banys públics de pagament. Pimeco calcula que amb unes galeries d’aquestes característiques es generaria entre 150 i 200 llocs de feina. “La idea seria que a les noves galeries hi hagi un referent de qualitat de la gastronomia i de productes mallorquins, ja que al centre de Palma és molt difícil trobar-hi cuina tradicional mallorquina”, ha dit Isern.